Mangó Visual Novels
Menü
 
Visual Novels
 
Anime Fanfiction
 
Számláló
Indulás: 2005-12-09
 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Útmutató - Hogyan játsszunk visual novellel?

 A játék indítás után egy ablakban jelenik meg. Főként kétdimenziós hátterekből álló gyönyörű rajzokat láthatunk, rajta az adott helyszínnel és a szereplőkkel. Kétféle lehetőség van: vagy mindent a főszereplő szemével látunk, az ő szemszögéből (first person view), vagy pedig a főszereplő maga is szerepel a többiekkel együtt a képen (third person view). Ezt a játékkészítők döntik el: az Ever 17 történetének pont az a lényege, hogy first person view a játék, különben az egész történet poénját azonnal lelőtték volna. 

Beállítások

Ami az Options menüt illeti, ezt vagy külön menüként láthatjuk a képernyőn, vagy pedig a jobb egérgombot megnyomva hozhatjuk be. Általában be lehet állítani, hogy teljes képernyőben vagy pedig egy ablakban szeretnénk játszani a játékkal. A lefordított visual novellek eredeti japán hangon, angol felirattal készülnek. Igényesebb játékokban azt is be lehet állítani, mely szereplők hangját szeretnénk hallani, ám vannak olyanok is, melyekben néhány szereplőnek (vagy akár az összesnek) nincs hangja, ez főként a doujinokra igaz. Minden játékhoz tartozik háttérzene, mely tetszés szerint kikapcsolható. A játék egy történetet mesél el: lapozás helyett viszont kattintgatni kell (egér bal gombja vagy Enter billentyű). Ha valakinek ez nem től kényelmes, be lehet állítani egy Auto, más néven Free Hand mode opciót: ekkor a szöveg magától fog menni, és hozzá sem kell nyúlnunk a billentyűzethez, kivéve a választási lehetőségeknél. Azt is be lehet állítani, hogy milyen gyorsan jelenjen meg a szöveg a képernyőn. A szöveg egyébként vagy a teljes képernyőn, vagy pedig egy számára kialakított, elszeparált kis dobozban jelenik meg (utóbbi játékok célszerűbbek, mert engem személy szerint zavar, ha nem látom a képet, csak mert a szöveg belelóg).

 Bónusz menü

A játékban van egy bónusz menü, nevezetesen CG Room. A CG jelentése: computer graphic, a vizuális novellákban igazából a fontosabb eseményeket megjelenítő képeket nevezik így. A fontosabb jeleneteket is megtekinthetjük újra. Ezenkívül ebben a menüben lehet meghallgatni a játék zenéit is. A háttérzenéket a "bgm" szócskával rövidítik, mely annyit tesz: background music. Ezek a képek, jelenetek, néha a zenék is a játék kezdetén blokkolva vannak, azaz nem láthatjuk őket: számomra ezeknek a feloldása a legizgalmasabb az egészben. Egyes játékokban az egész bónusz menü blokkolva van, és csak akkor nyílik meg, ha legalább egy endinget megkaptunk (pl. Ever 17, Come See Me Tonight).

 Opening - ending

A játékhoz gyakran tartozik egy opening, bemutató mozi, melyben képet kaphatunk a szereplőkről és magáról a történetről. Általában több ending, azaz befejezési lehetőség is van. Ha ezt mind meg szeretnénk nézni, akkor bizony többször végig kell játszanunk a sztorit. Mivel igencsak unalmas lenne a változatlan részeket újra végignyomogatni, erre találták ki a Skip billentyűt. Ahogyan a könyvet megjelöljük a könyvjelzővel, itt lehetőségünk van menteni a játékot. Ezt érdemes megtenni a fontosabb döntések előtt. Az opcióknál be lehet állítani, hogy a játék a már olvasott szövegeket pörgesse végig, vagy minden szöveget. A visual novel abban különbözik egy könyvtől, hogy a zene, az illusztráció és a történet élményét egyesíti. Nagyon kellemes hatást válthat ki, a napjainkban megjelenő visual novellek pedig mind grafikailag, mind zenei téren nagyon igényesek.

 

Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor – kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény – minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség